دیسک کمر چیست و چگونه درمان میشود؟

آرتروز زانو معمولا در اثر افزایش سن، فعالیت بیش از حد و آسیب قدیمی ایجاد میشود. مرتباً بدنتان را بکشید تا جریان خون در این عضلات افزایش یابد و خطر کمردرد و آسیب کمتر شود. در طب سنتی، برخی روش ها برای درمان درد زانو وجود دارد. استفاده از یخ باعث منقبض شدن رگهای خونی، کاهش تورم و التهاب شده و اثر بیحسکننده دارد. پوسچر نادرست میتواند باعث وارد شدن فشار اضافی بر کمر شود؛ این امر میتواند به مرور زمان باعث درد و آسیب گردد. این مشکل بیشتر افرادی را درگیر میکند که در دهه سوم تا پنجم زندگی خود هستند. ساختار دیسک ستون فقرات در بدن به این صورت بوده که در مرکز مهرهها یک ماده ژلهای نرم، در پوششی از لایه بیرونی سفت و محکم قرار گرفته است. به عبارت دیگر این روش ها روش های درمانی بوده و نکته مهم این است که نیازمند تعامل بیمار با درمانگر میباشد.

علاوه بر روشهای جراحی که در بالا ذکر شد، ممکن است پزشک برای حل مشکلات عصبی از برخی محرکها استفاده کند. سردکردن زانو: به مدت ۱۵ دقیقه، یک بار در ساعت و برای سه یا چهار بار در روز انجام دهید. تأثیر سرما بر تسکین کمردرد به طور کلی مشخص نیست، اما برخی افراد میگویند که سرما ممکن است به طور موقت در کاهش درد کمک کند. درد عصبی خطرناک است و در صورتی که درمان نشود میتواند باعث آسیبهای دائمی و حتی ناتوانی و فلج شود. ماهیچه ها و رباط ها به سرعت بهبود می یابند، اما دیسک پاره شده ممکن است بهبود بیابد یا حتی نیابد. به عنوان مثال، یک دیسک کمر تحلیل رفته یا پاره شده می تواند احساسی شبیه به احساس یک عضله کشیده شده را ایجاد کند – چرا که هر دو باعث ایجاد التهاب و اسپاسم عضلانی دردناک در یک ناحیه می شوند. پاره شدن مینیسک یک آسیب جدی است و در صورتی که مینیسک به طور کامل پاره شود، درمان آن نیاز به جراحی دارد.

وقتی زانودرد دارم، چه ورزشهایی را نباید انجام بدهم؟

بر خلاف کمردرد، این درد در یک یا هر دو پهلو و معمولاً زیر دندهها احساس خواهد شد و اغلب مداوم است. اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک (Sacroiliac joint dysfunction) : مفصل ساکروایلیاک استخوان خاجی را در قسمت پایین ستون فقرات به دو طرف لگن متصل می کند. پریفری (Endplates) در هر دو طرف دیسک کمر قرار دارد و به عنوان سطوح صاف و صلبی باعث می شود تا دیسک مستقیما به استخوانهای مجاور تماس داشته باشد. پاهایتان را صاف نگه دارید و سرتان هم در راستای ستون فقرات باشد. باید تشکی داشته باشید که ستون فقراتتان را صاف نگه دارد و همزمان وزن شانهها و باسن را نیز تحمل کند. پارگی یا مشکل دیسک کمر چه علائم و عوارضی دارد؟ روشهای غیرجراحی گوناگونی برای درمان کمر درد یا درد مهرههای کمری وجود دارد. هر عصبی که در اندام های ما قرار دارد ، از جمله عصب سیاتیک، مانند یک کابل تلفن است. ابتدا شش تا هشت تکرار را در یک سمت (راست یا چپ) انجام دهید، سپس شش تا هشت تکرار را در سمت دیگر. وقتی زانودرد دارم، چه ورزشهایی را نباید انجام بدهم؟ افراد چاق در معرض خطر بیشتری در ابتلا به زانودرد هستند .​​​!

همچنین اگر اضافه وزن دارید برای کاهش درد سیاتیک بایستی وزن کم کنید، در نظر داشته باشید که مواد مضر برای درد سیاتیک را در رژیم غذاییتان نداشته باشید. اگرچه این التهاب به نظر جزئی می آید، اما می تواند باعث درد شدیدی شود. به نظر شما چگونه میتوان از کمردرد پیشگیری درمان زانو پرانتزی کرد؟ ژنتیک. برخی افراد، به طور ژنتیک ابتلا به فتق دیسک را از والدین خود به ارث میبرند. وزن افراد و نحوهی توزیع این وزن بر احتمال ابتلا به کمردرد تأثیر میگذارد. احتمال ابتلا به کمردرد در افرادی که وزن بدنشان را به جای باسن و لگن روی ناحیهی شکمشان میاندازند هم بیشتر است. استرس و اضطراب: افرادی که دارای مشاغل پراسترس هستند یا به دلایل دیگر دچار اختلالات روحی و روانی میشوند، در معرض کمردرد قرار دارند. وضعیتهایی که اکثراً باعث کمردرد میشوند، کشش عضله یا رباط هستند. تحریک الکتریکی بافت عضله (با عنوان تحریک الکتریکی عصبی عضلانی) در اطراف آرنج می تواند به تقویت عضلاتی که حفاظت مفصل را بر عهده دارند و همچنین به تسکین درد در اطراف مفصل کمک کند. کشیدگی اغلب در اثر چرخیدن یا کشش عضله یا تاندونی در کمر رخ میدهد. اعصاب ناحیه کمری باعث ایجاد حس و نیرو در ماهیچه های لگن، اندام تحتانی و پا می شوند. ​&;​​.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از علت ها، انواع درد و درمان ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.