نقد و بررسی ماشین دیگنیتی ؛ خودرو دیگنیتی بخریم یا نه؟

آغاز تبلیغات رسمی خودرو دیگنیتی توسط بهمن موتور + معرفی و جزئیات - چرخان مایباخ برند سوپر لوکس بنز در سال 2013 با چالشی مواجه شد که سال ها قبل، رولز رویس با آن مواجه شده بود. تا پشت فرمان ننشینید و یک دور با خودرو نزنید، کاملاً مطمئن نخواهید شد آیا دیگنیتی پرایم همان ماشینی است که به دنبالش هستید یا نه. با میزبان خودرو دیگنیتی هماهنگی لازم برای اجاره خودرو شاسی بلند را انجام میدهید تا بعد از تعیین زمان و مکان، ماشین را تحویل بگیرید. بعد از ثبتنام باید مشخصات فردی را وارد کنید و مدارک لازم را بارگذاری کنید. شاید به چشم بسیاری از منتقدان مشخصات فنی ماشین دیگنیتی پرایم، آش دهان سوزی نباشد و تفاوت چندانی با دیزاین کراس اوورهای رایج نداشته باشد. شاید اسم جنس چینی بد دررفته باشد اما صادقانه بگوییم، بهمن موتور با زبردستی ترفندی پیاده کرد تا دیگنیتی به یکی از انتخابهای رایج ایرانیان تبدیل شود. قیمت شاهین کارکرده مدل ۱۴۰۱ با رنگ سفید در یکی از آگهیهای سایت دیوار ۴۷۰ میلیون تومان قید شده است. این کمپانی در سال 1926 بنیان گذاشته شده است؛ اما ریشه ی اصلی آن، شرکت ” دایملر موتورن گیزلشافت ” به سال تاسیس 1890 است. موضوعی که البته سیاست های طراحی این دو خودروساز را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. ​!


خودرو دیگنیتی مقایسه ابعاد خارجی دو خودرو نشان میدهد که کلاس اس معادل 79 ملی متر در طول کوتاهتر، 28 میلیتر در عرض باریکتر و در ارتفاع معادل 22 میلیتر بلندتر است. بازار خودروهای لوکس ایران در برههای از زمان تقریبا با بازار خودرو کشورهای درجه یک جهان تفاوت چندانی نداشت چراکه به لطف آزادی واردات تقریبا بدون محدودیت خودرو، این امکان فراهم شد که شاهد حضور برخی از برترین محصولات لوکس بازار جهانی در کشور باشیم. بهطورکلی، هیچکدام از این خودروها که بهنوعی نهایت تواناییهای صنعت خودروسازی کشورمان محسوب میشوند برای خرید گزینهٔ مناسبی نخواهند بود و هردو از کاستیهای فراوانی رنج میبرند خصوصاً اگر آنها را با نمونههای همقیمت جهانی مقایسه کنیم. اگر بخواهیم صندوق عقب تارا را با سدانهای کلاس مقایسه کنیم، باید بگوییم که صندوق عقب تارا از ماشینهای این سدان بزرگتر است و میتواند ۶۰۰ لیتر بار را در خودش جا دهد. در این مطلب ضمن مقایسه ایکو تارا با سایپا شاهین، نقاط ضعف و قوت این دو خودرو از تمامی جهات مورد بررسی قرار گرفته و راهنماییهای مناسبی در مورد مزایای هر یک از این خودروها نسبت به دیگری و ارزش خرید آنها ارائه شده است.


خودرو دنا پلاس این ماشین امکانات بیشتری نسبت به تارا V1 دارد. البته به دلیل وجود لگ سیستم توربوشارژ در سایپا شاهین دندهای، این خودرو در ابتدای حرکت مقداری کندتر از تارا ایران خودرو عمل میکند و شاید بتوان گفت که شتاب صفر تا صد آن چیزی حدود نیم ثانیه نسبت به حریف کندتر است. اولین قدم برای خرید تارا قسطی ثبتنام در سایت ازکیوام است. با توجه به اطلاعات جدول زیر، میتوان گفت که امکانات ایمنی شاهین از تارا بیشتر است. خبر خوب اینکه در سفرهای طولانیمدت، تارا شما را پشیمان نمیکند. در حالی که مرسدس بنز مدل های سدان، کوپه و SUV تولید می کند که همگی مجلل و شناخته شده بوده ولی مردم اصلا خبر ندارند که مدل های ون مرسدس مانند SPRINTER, VITO, چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود و نیز وجود دارند و از آن ها استفاده می شود. قیمت متفاوتی دارند. جهت آگاهی از شرایط، پوششها و قوانین این بیمهنامهها، مقالات بیمه شخص ثالث چیست و بیمه بدنه چیست را مطالعه کنید. بدون شک بنز و بی ام و در میان محبوب ترین خودروهای ایران و جهان قرار دارند.


کابین دیگنیتی میزبان نظرات مختلفی است.

مرسدس بنز چندین شرکت زیرمجموعه دارد که از معروف ترین آنها می توان به مرسدس AMG اشاره کرد که در فرآیندی 15 ساله از مالکان اولیه اش ” اِرهارد ملشر و هانس ورنر آوفرخت ” خریداری شد. در مقایسه بنز با بی ام و این موضوع شاید مرسوم ترین تفاوت باشد. اولین خودرو مرسدس بنز مک لارن بود که در مشارکت این دو خودروساز به بازار عرضه گردید و خودروی دوم مرسدس بنز نام داشت. خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیبدار توسعه یافته و در داخل کابین هم غربیلک فرمان -اسپرت به چشم میخورد. کابین دیگنیتی میزبان نظرات مختلفی است. درحال حاضر، چری تیگو ۷ که حاصل مونتاژ مدیران خودرو باشد، شباهتهای فنی زیادی به دیگنیتی پرایم دارد. نمای داخلی این خودرو با تمرکز بر آسایش و راحتی سرنشینان عقبی طراحی شده است چرا که ماهیت سواری با این خودرو بیشتر بر سبک شوفر متمرکز شده است و نه رانندگی شخص مالک. این سبک طراحی در برابر داشبورد دنا پلاس کمی نازیبا به نظر میرسد و احتمالا شما هم با ما موافق باشید که نمای داخلی دنا پلاس علیرغم قدیمی بودن، در برابر شاهین جذابیت بیشتری ارائه میدهد. این خودرو از نظر ریخت و ابعاد ظاهری، با سگمنت کراس اوور کوپه (مانند ) همخوانی دارد.​​.