نحوه انتخاب زنان با رژیم کتوژنیک چرخه ای

معرفی، بررسی اصول و کلیات رژیم کتوژنیک - مجله سیب یک تا دو روز خوردن فراوان کربوهیدراتهای ساده باعث میشود بدن شما چربی اضافی ذخیره کند و اثرات مثبت رژیم کتوژنیک را خنثی کند. پیشنهادات مربوط به مواد اولیه به شما کمک می کند تا دستورالعمل ها را به راحتی بپزید و یکی از بهترین برنامه لیست مواد غذایی کتوژنیک است. در لینک زیر، مواد غذایی مناسب این رژیم غذایی را توضیح دادیم، شما میتوانید از این لیست استفاده کنید و با توجه به شرایط جسمانی، آلرژی و… این اثرات مثبت روی لاغری شکم، یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد به دنبال رژیم کتوژنیک هستند. هنگامی که گلوکز را از منابع غذایی دریافت نکنیم، بدن شروع به سوختن چربی های ذخیره شده در بدن کرده و یا چربی را از مواد غذایی دریافت می کند. تحقیقات اخیر نشان میدهد که مصرف شکر اعتیادآور است و در طول دوره کتوژنیک وابستگی ذهنی و جسمی بدن به قند و شکر محدود میشود و به مرور با مصرف چربی ها سطح انرژی بدن بالا رفته و احساس شادی بدون سوختن هیچگونه قندی بوجود می اید.

با این که این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. اگرچه رژیم غذایی کتوژنیک اغلب غیر قابل انعطاف در نظر گرفته میشود، اما تنوع زیادی دارد. هیچ محدودیتی تعیین نشده است زیرا انرژی مورد نیاز می تواند به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.رژیمهای کتوژنیک باید شامل مصرف زیاد سبزیجات، بهویژه سبزیجات غیرنشاستهای باشد، زیرا کربوهیدرات بسیار کمی دارند. این مطالعه نشان داد که پیادهروهایی که به طور دورهای تغذیه با کربوهیدرات بالا قبل از جلسات تمرینی دریافت میکردند، در مقایسه با افرادی که از رژیم کتو استاندارد پیروی میکردند، بهبود قابل توجهی در عملکرد داشتند. با رعایت این توصیهها و نکات، میتوانید از میوهها در رژیم کتوژنیک بهره بیشتری ببرید و در کنار لاغری شکم، به سلامتی بدن خود نیز توجه کنید.

بهتر است قبل از بارداری وزنتان را ایده آل کنید تا در دوران بارداری با اضافه وزن و سنگینی وزنتان مواجه نشوید. به طور معمول، هر هفته بین 4 تا 6 روز مصرف کربوهیدرات کمتر و 1 تا 3 روز مصرف بیشتر تقسیم میشود. در فاز اول که دو هفته طول میکشد باید میزان کربوهیدرات را به کمتر از ۲۰ گرم برسانید. به طور تقریبی این رژیم شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات میباشد. به طور کلی، رژیم کتو شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است.

رژیم کتو اساساً یک رژیم غذایی پرچرب است، بنابراین وعده های غذایی شما در این رژیم 60 درصد چربی، حدود 30 درصد پروتئین و حدود 10 درصد کربوهیدرات است. توصیه میشود قبل از شروع هر نوع رژیم لاغری، با پزشک متخصص مشورت کنید؛ تا از عواقب و فواید هر یک از آنها بر روی بدن خود، مطلع شوید. مشورت با پزشک میتواند شما را از ابتلا به این نوع عوارض تا حد زیادی محفوظ کند. رژیم کتو استاندارد تا حد زیادی محبوبترین شکل است، اما چندین راه دیگر از جمله رژیم کتوژنیک چرخهای برای پیروی از این رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب وجود دارد.

یک راه حل ساده این است که آب بیشتری بنوشید. در این وضعیت، بدن به تولید کتونها میپردازد که یک نوع سوخت برای مغز و بدن است. رژیم کتوژنیک با عوارض جانبی ناخوشایندی همراه است که در مجموع به عنوان آنفولانزای کتو شناخته میشود. البته عدم مصرف هیچ قند و کربوهیدراتی در بیماران وابسته به انسولین از جمله مبتلایان به دیابت نوع یک، خطر افت شدید قند خون به دنبال تزریق انسولین و تشنج ناشی از ان یا برعکس چاقی و کنترل نشدن دیابت در این بیماران به همراه داشته باشد. انسولین رشد ماهیچهها را با اجازه دادن اسیدهای آمینه و گلوکز به سلولهای عضلانی تنظیم میکند، سنتز پروتئین را افزایش میدهد و تجزیه پروتئین را در بافت عضلانی کاهش میدهد. صبحانه: پودینگ چیا وگان همراه با بادام درختی و پودر نارگیل وگان. وی معتقد است: «این تغییرات قند خون اغلب با احساس تحریک پذیری و خستگی همراه است.» به این ترتیب، توصیه می شود به منظور جلوگیری از افزایش قند خون، رژیم غذایی را به آرامی و در مراحل مختلف حذف کنید.

این امر برای جلوگیری از ناشنوایی در افراد مسن مفید می باشد. کاهش کربوهیدرات، بدن شما را در حالت متابولیسمی قرار می دهد که افزایش غیر طبیعی مواد کتونی در بدن نام دارد. هنگامی که مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش مییابد، بدن شما باید به جای گلوکز یا قند خون، چربی را، در فرآیندی به نام کتوزیس برای انرژی بسوزاند. تمرینات با شدت بالا در روزهای پس از تغذیه مجدد نیز برای رسیدن به کتوز و در عین حال بهینه سازی رشد عضلات توصیه میشود. این روزهای پر کربوهیدرات اغلب به عنوان «روزهای تغذیه مجدد» نامیده میشوند، زیرا برای جبران ذخایر گلوکز بدن شما هستند. اگر این کار را انجام دهید تقریباً از تمام کربوهیدراتهای ساده اجتناب میکنید و ذخایر گلیکوژن خود را به سالمترین شکل ممکن پر میکنید.

هالی بری Halle Berry – هنرپیشه هالی بری مدتها از طرفداران رژیم کتوژنیک بوده است که به او کمک می کند دیابت نوع ۲ خود را مدیریت کند. اما باید توجه داشت که انتخاب میوههایی با کمترین میزان قند و مدیریت مصرف آنها در رژیم ضروری است تا هماهنگی با اهداف رژیم کتوژنیک حاصل شود. بنابراین موفقیت رژیم غذایی ما تا حد زیادی به پاسخ های هورمونی بدن مان نسبت به غذاها بستگی دارد و جالب اینست که با انتخاب مواد غذایی مناسب می توان این پاسخ های هورمونیِ بدن را کنترل و آن در راستای اهداف رژیمی (مانند کاهش وزن) هدایت نمود. بعد از اینکه او دوره رقابت خود را به پایان رساند تصمیم گرفت تا با تحقیقات خود به ورزشکاران و حتی افراد عادی کمک کرده تا به اهداف سلامتی و فیتنسی خود دست پیدا کنند. میوهها، علاوه بر اینکه منابعی غنی از ویتامینها، مواد مغذی و آنتیاکسیدانهای مفید هستند، میتوانند در رژیم کتوژنیک نیز نقش مهمی داشته باشند.

بهتر است رژیم غذایی خود را عمدتا بر اساس غذاهای کامل با کمترین مواد اولیه تشکیل دهنده تنظیم کنید. این به این دلیل است که برخی افراد هنگام خوردن یک رژیم غذایی پرچرب و بسیار کم کربوهیدرات برای به دست آوردن فیبر کافی تلاش میکنند. مصرف کربوهیدرات های پیچیده به تولید یک منبع منظم انرژی کمک کرده و افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. در نتیجه میزان گلوکز (شکر) در بدن (که مهمترین منبع انرژیایی سلولهاست) با محدودیت جدی مواجه میشود. در روزهای ابتدایی رژیم کتوژنیک بدن اقدام به سوزاندن گلیکوژن اضافی (گلوکز ذخیره شده) در کبد و عضلات میکند و با شکستن گلیکوژن مقدار زیادی آب در بدن شما آزاد میشود، بنابراین برای دفع این مقدار آب اضافی معمولا تکرر ادرار رخ میدهد. پس از روزهای تغذیه مجدد با کربوهیدرات، مهم است که به یک رژیم کتوژنیک برگردید که تمام کربوهیدراتها را محدود میکند. همچنین، باید توجه داشت که انتقال از یک رژیم غذایی استاندارد به یک رژیم کتو چرخهای در درجه اول به دلیل آب اضافی که هنگام مصرف غذاهای پر کربوهیدرات در بدن باقی میماند ممکن است منجر به افزایش وزن موقت شود.

از آنجایی که برای رسیدن به کتوز باید مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش دهید، بسیاری از غذاهای سالم – در عین حال پر کربوهیدرات – ممنوع هستند. محصولات کم چرب: این محصولات به شدت فرآوری شده و اغلب دارای کربوهیدرات بالا هستند. بهترین نوع و شکل تمرین این هست که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات سخت و تمرینات آسون با شدت کم باشه. این رژیم شامل کاهش شدید کربوهیدارت و جایگزینی آن با چربی می شود. • رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. پس از روزهای پر کربوهیدرات و تغذیه مجدد، باید روزه داری متناوب را در نظر بگیرید تا سریعتر به حالت کتوز برگردید.

در طول روزهای تغذیه مجدد، مصرف کربوهیدراتهای پر فیبر مانند جو، سیب زمینی شیرین، لوبیا و کینوا مجاز است. دکتر دی پاسکواله این رژیم را به دو دوره زمانی مختلف تقسیم کرده است : روزهای کاری کم کربوهیدرات و آخر هفتههای با کربوهیدرات بالا. تا زمانی که مطالعات روی رژیم غذایی کامل نشود، تعیین اثرات کامل آن غیرممکن است. رژیم کتوژنیک چرخهای شامل رعایت یک پروتکل استاندارد رژیم کتوژنیک 5 تا 6 روز در هفته و به دنبال آن 1 تا 2 روز مصرف بیشتر کربوهیدرات است. رایجترین روش روزه داری متناوب شامل روزه گرفتن 16 ساعت از روز است. متأسفانه بوی بد دهان یکی از رایجترین عوارض رژیم کتوژنیک است. بیشتر عوارض جانبی که برای کتوژنیک گفته میشود از مطالعاتی است که روی کودکان مبتلا به صرع انجام شده که میزان متفاوتی از عوارض جانبی را نشان می دهند از سنگ های صفراوی و افزایش آنزیم های کبدی تا افزایش مکرر لیپیدها و ناراحتی های دستگاه گوارش؛ برخی از این موارد مانند تهوع و استفراغ ممکن است در اوایل رژیم شایعتر باشد زیرا بدن شما در حال سازگاری با سطوح بالاتر کتون است که در برخی به صورت بوی بد دهان نیز نمود پیدا میکند.

این نوع چربی ها سوخت و ساز متفاوتی به نسبت تری گلیسیریدهای زنجیره بلند دارند و در اکثر روغن ها یافت می شود. اما لازم به ذکر است که هر فرد باید به ویژگیهای بدنی و واکنشهای شخصی خود توجه کند و ممکن است نتایج متفاوتی را تجربه کند. در دنیای رژیم های لاغری، دسته ای از رژیم ها وجود دارن که به اونها رژیم های لو کرب گفته میشه. اختلال در خواب شبانه برای بعضی از افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک هستند نیز از عوارض رژیم کتوژنیک میباشد. اگر این مشکل ایجاد شد، بهتر است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف میکنید، افزایش دهید. با این حال، خوردن به این روش شما را از کتوز خارج میکند. با استفاده از رژیم کتو چرخهای، میتوانید غذاهای غنی از کربوهیدرات را در روزهای تغذیه مجدد مصرف کنید، که ممکن است در طولانی مدت رژیم را پایدارتر کند.

در طول روزهای استاندارد کتوژنیک، مصرف 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز مهم است. پروتئینها باید حدود 10 تا 30 درصد از کل کالری شما را تشکیل دهند، در حالی که مصرف کربوهیدرات معمولاً به کمتر از 5 درصد محدود میشود. در این رژیم کتو حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از ورزش حدود ۲۵ گرم کربوهیدرات مصرف میشود. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. در این شرایط، توصیه میشود علاوه بر مصرف کافی مایعات، با پزشک مشورت نموده و در صورت نیاز مکملهای مواد معدنی را با نظر پزشک دریافت نمایید.

با این حال، قبل از استفاده از هرگونه مکمل کتوژنیک، بهتر است با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، به خصوص اگر شما دارای مشکلات سلامتی مانند دیابت یا بیماری قلبی هستید. اما به طور کلی این یک مسئله بسیار جزئی بوده و نشانهای از کمبود مواد معدنی به خصوص منیزیم در بدن است. یک مطالعه دیگر در همین راستا نشان داد که از 21 نفر فرد شرکتکننده در آزمایش 7 نفر قادر بودند داروهای مربوط به دیابت خود را قطع کنند.

هر روز تعداد آگهی هایی که مدعی هستند لاغری بیش از 10 کیلو ظرف کمتر از یک ماه با متد آنها امکان پذیر است بیشتر می شود. این دو میوه با مقدار زیادی از قند و کربوهیدرات هستند که مصرف آنها در رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود زیرا ممکن است باعث افزایش سطح قند خون شود. مصرف برخی از میوهها در رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود زیرا میزان کربوهیدرات موجود در آنها بسیار بالاست که ممکن است وارد شدن به وضعیت کتوز را مختل کند. نمیدونی کدام میوهها در رژیم کتو مجازه؟

بیشتر میوهها حاوی کربوهیدرات زیادی هستند، اما توتها در این زمینه استثناء هستند. اگرچه رژیم کتوژنیک چرخهای نوعی از رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما تفاوتهای عمدهای بین این دو وجود دارد. وقتی بدن به مقدارکافی برای تولید انرژی گلوکز نداشته باشد، فرآیند سوخت و ساز چربیهای ذخیره شده آغاز شده و در نتیجه کتونها در بدن تولید میگردند که نوعی اسید هستند. در نتیجه رژیم کتوژنیک رو برای شرایط من پیشنهاد میکنید یا خیر؟ هنگامیکه رژیم کتوژنیک میگیرید، میتوانید از برخی از میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک مانند بریها (توتفرنگی، ذغالاخته، تمشک و غیره) به مقدار محدود استفاده کنید.

تجربه استفاده از میوههای مجاز در رژیم کتوژنیک، منجر به افزایش روحیه و انگیزه برای ادامه رژیم شده است. استفاده از میوههای کتوژنیک، بهبود در کنترل اشتها را فراهم کرده است. هنگامیکه بدن از چربی بجای شکر (گلوکز) به عنوان منبع انرژی استفاده کند، سطوح انرژی بدن تان بهبود پیدا میکند چراکه دیگر بدن نیازمند منابع خارجی نیست و هر زمان که نیاز داشته باشد میتواند از ذخایر خود استفاده کند. در حین کتوز، بدن شما از کتون ها – محصولات جانبی تجزیه چربی تولید شده توسط کبد – به عنوان منبع انرژی جایگزین استفاده میکند. شما با یکی از اختلالات هورمونی شایع بین زنان، 6-8 % ابتلا در جهان، دست و پنجه نرم میکنید و مهم ترین تأثیر آن ایجاد اختلالاتی برای باردار شدن است. سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از رایج ترین اختلالات غدد درون ریز بوده که قدرت باروری خانم ها را تحت تاثیر قرار میدهد. مبتلایان به تنبلی تخمدان که می خواهند رژیم بگیرند، باید بدانند که به جهت اختلالات متابولیکی و سوخت ساز در بدنشان، سرعت کاهش وزن در آنان، اصلا ملاک خوب بودن رژیم غذایی نیست.

 This content h as ᠎be᠎en writt᠎en  with GSA ᠎Cont en​t ​Gene ra​tor  DEMO!

از طرف دیگر کربوهیدراتهای ساده دارای مقدار کمی فیبر، ویتامینها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی هستند که قند به سرعت وارد جریان خون میشود. بعد از این مرحله، نرخ کاهش وزن ممکن است کمی کند و به میزان متغیری بستگی دارد. با این حال، افراط در روزهای پر کربوهیدرات و افزایش وزن به طرز شگفت آوری آسان است. این دستورالعملها را دنبال کنید و با بازیابی بدن و پر کردن ذخایر گلیکوژن خود احساس بسیار بهتری خواهید داشت. اگر وعدههای غذایی خود را از قبل برنامهریزی نکنید، ممکن است زمانی که گرسنه هستید و گزینههای مناسب کتو در دسترس ندارید، به سراغ میان وعدههای پر کربوهیدرات یا فست فود بروید. بهترین دکتر تغذیه در تهران این رژیم را به بیماران خود توصیه می کند تا در بازه زمانی کوتاه به اندام ایده آلشان برسند. برنامه هایی مثل رژیم ۲۱ روزه کتوژنیک یا رژیم کانادایی ۲۱ روزه، حتی اگه بتونه سبب لاغری مطلوب در این مدت زمان کوتاه بشه هم عوارض خطرناکی به همراه خواهد داشت.

در برخی افراد پیروی از این رژیم غذایی، خارش پوست را به همراه داشته است. اما بهتر است که پس از رسیدن به وزن دلخواه از رژیم کتوژنیک خارج شوید و به جای آن رژیم لوکارب با پروتئین بالا ادامه دهید تا بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید. از آنجایی که تحقیقات در مورد رژیم کتو چرخهای محدود است، عوارض جانبی آن تا حد زیادی ناشناخته است. وقتی هدف شما تخلیه ذخایر گلیکوژن و بازگشت مستقیم به کتوزیس است، داشتن کربوهیدراتهای ساده مانند آب نبات و شیرینیها ایده خوبی نیست. این شیرینیها با استفاده از جایگزینهای شیرین کننده مانند استیویا یا اریتریتول تهیه میشوند و دارای میزان کربوهیدرات بسیار کمتری نسبت به شیرینیهای سنتی هستند. هیچ رژیمی در دنیا وجود ندارد که بدون استثنا برای همه افراد مناسب باشد؛ چون افراد مختلف از نظر ویژگیهای فیزیکی، متابولیسم، سبک زندگی و وضعیت سلامتی با هم تفاوت دارند.

اگر میخواهید بدون عوارض جانبی از این رژیم غذایی بهره ببرید، بهتر است با نظر متخصص تغذیه از یک برنامه غذایی مناسب با شرایط جسمانی خودتان استفاده کنید. در این شرایط، به اندازه کافی مایعات بنوشید و با نظر پزشک خود، از مکملهای مواد معدنی نیز استفاده نمایید. برخی از نمونههای غذاهای با شاخص GI پایین عبارتند از غلات کامل، نخود، بیشتر انواع توتها مانند زغال اخته و شاه توت، عدس و لوبیا سیاه. علاوهبر این، بیشتر دیگر انواع لوبیا را نیز میتوانید در رژیم کتوژنیک میل کنید؛ به شرط اینکه در روز، بیش از نصف فنجان (۹۰ گرم) لوبیا میل نکنید. سبزیجات – کلم بروکلی، لوبیا سبز، مارچوبه، خیار، اسفناج، کاهو، سبزی، کویو، کدو و کرفس.

ابتدا گل کلم ها رو به چند تیکه تقسیم میکنیم و داخل یک قابلمه قرار میدهیم تا به مدت ۷ دقیقه بجوشد، سپس گل کلم ها را درون غذا ساز قرار می دهیم و خرد می کنیم . پروتئین باید 15 تا 20 درصد از کل کالری شما را تشکیل دهد. اما رژیم کتوژنیک یا کتو برای ورزشکاران یا کسانی که در راستای هدف افزایش وزن و عضله ورزش می کنند ، خیلی مناسب نیست.و در نهایت یادتان باشد که این رژیم مانند هر رژیم غذایی ، فقط درصورتی نتایج خودش را به صورت ثابت در بدن شما نشان میدهد که در دراز مدت انجام بدهید و اصولی را که گفتیم رعایت کنید.

فلسفه رژیم کتوژنیک جنگجویان بر اساس استفاده از روش های سازگار برای بدن هست که در نهایت کاهش وزن و سایز رو به همراه داره. به جرات میتوان گفت؛ رژیم کتوژنیک، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که به هدف خود برسید و از نتایج بدست آمده نهایت رضایت را داشته باشید. رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین که نقش اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد در درمان این بیماری موثر است. این مقاله مزایا، معایب و مراحل اساسی رژیم کتوژنیک چرخهای را توضیح میدهد.

چنانچه با دنبال کردن رژیم کتوژنیک مجبور باشید تغییرات اساسی در برنامه غذایی تان صورت دهید احتمال بروز مشکلات گوارشی بیشتر خواهد شد. رژیم لاغری فستینگ اگر به طور صحیح اجرا شود می تواند فواید زیادی برای سلامتی، کاهش کلسترول بد، کاهش التهاب و در نتیجه بیماری هایی نظیر سرطان های مختلف را به دنبال داشته باشد. محققان به این نتیجه رسیدند که ورزشکارانی که به طور دورهای کربوهیدراتهای زیادی مصرف میکردند، بهبود عملکرد خود را مشاهده کردند، در حالی که ورزشکارانی که از رژیم غذایی سخت کتو پیروی میکردند، بهبودی نداشتند. در حالی که روش یکسان است، چرخه کربوهیدرات مصرف کلی کربوهیدرات را به اندازه کافی برای رسیدن به کتوز کاهش نمیدهد. به عنوان مثال، فیبر و برخی از فیتونوترینت های خاص جذب قند از کربوهیدراتها به جریان خون را کاهش میدهند، در حالی که برخی ویتامینها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی گیاهی توانایی بدن در استفاده از کربوهیدراتها را بهبود میبخشند.

بسیاری از غذاهای بسته بندی شده که به عنوان غذاهای سالم در نظر گرفته میشوند حاوی قندهای اضافه شده، کربوهیدراتهای ساده نیز هستند. در نظر داشته باشید که برای کاهش وزن باید نیاز بدن رو تامین کنید و صرفا با نخوردن کربوهیدرات وزن کم نمی کنید. بنابراین، مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند. با کاهش مصرف کربوهیدرات و ورود به وضعیت کتوز، بدن به طور طبیعی شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شده میکند، بهویژه در منطقه شکم که چربیهای زائد در آنجا قرار دارند.

این استراتژی باعث میشود بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود میبایست به سوزاندن چربیها روی بیاورد. برای کمکردن احتمال بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل دریافت کربوهیدراتها، چند هفتهای را با رژیم غذایی کم کربوهیدرات شروع کرد. تنها راه برای جلوگیری از اثرات منفی کربوهیدراتهای ساده، مصرف مقدار کمی از آنها 30 دقیقه قبل از ورزش است که قبلاً به عنوان رژیم کتوژنیک هدفمند شناخته میشد. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید از میان وعدههایی قبل از خواب استفاده کنید که حاوی کربوهیدرات و پروتئین هستند.

اما مقادیر زیادی پروتئین و کتون ورودی احتمال از دست دادن عضله را به حداقل خواهند رساند. همه ما تا کنون با رژیم های غذایی متنوعی آشنا شده ایم گاه با این رژیم ها به وزن دلخواه رسیده ایم و گاه نرسیده ایم .ما برای شما در این مطلب مشهورترین رژیم های غذایی جهان که در مدت زمان کوتاه باعث کاهش وزن شما می شود را گرد آوری کرده ایم . رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی کوتاه مدت است، اما این رژیم نیز مانند تمام رژیمهای غذایی عوارضی هم دارد که در این مقاله شایعترین عوارض رژیم کتوژنیک را توضیح دادهایم. رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: در این روش دوره های کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز می تواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد. همچنین، مهم است که قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت متخصص تغذیه آنلاین رایگان.