خبر شرایط واردات خودرو خارجی (۱۹ اسفند ۱۴۰۲)

خبر شرایط واردات خودرو خارجی (۱۹ اسفند ۱۴۰۲)

سمند سریر نسخه تشریفاتی و لیموزین از سمند است که در سال ۸۳ معرفی شد، اما عرضه آن تا سال ۱۳۸۷ نحو تست کاتالیزور خودرو به تعویق افتاد. این کار باعث میشود تا قطعات دیگر موجود در سیستم تهویه مطبوع بهگونهای کار کنند که دمای اواپراتور در حالت موردنظر قرار بگیرد. قیمت سمند LX مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهشهای زیادی در همراه بوده است. رنگهای موجود در تصویر، قسمتهایی از سیستم را که مبرد در آن مایع یا بخار است را بههمراه قسمتهای فشار بالا و فشار پایین در سیستم نشان میدهد. کمپرسور کولر مبرد را که بهصورت بخار در آمده است تحت فشار قرار میدهد و آنرا به سمت کندانسور هدایت میکند. در تصویر زیر کندانسور کولر خودرو را مشاهده میکنید که همانند رادیاتور آب در خودرو است و در سمت چپ آن نیز خشککن قرار دارد که در ادامه آنرا توضیح میدهیم. بنابراین کمپرسور کولر در سیستم تهویه مطبوع در خودرو همانند پمپ عمل میکند که مبرد را در قسمتها و اجزای سیستم کولر حرکت میدهد. ᠎​​!

کارکرد کندانسور همانند رادیاتور موتور است و با استفاده از عبور جریان هوا عمل انتقال حرارت و خنک کردن گاز کولر را انجام میدهد. نشتی در سیستم علاوه بر اینکه باعث میشود در نهایت کولر خنک نکند، به کمپرسور کولر نیز فشار وارد میکند و باعث داغ شدن و آسیب دیدن آن میشود. دمیدن هوای گرم به داخل کابین مهمترین نشانه نشتی گاز کولر است. اما با توجه به مکانی که کندانسور در آن تعبیه شده است ممکن است در تصادفات و ضربات وارده، آسیب ببیند و باعث نشتی در سیستم شود. با توجه به اینکه کندانسور با استفاده از جریان هوا عمل انتقال حرارت از مبرد را انجام میدهد، بنابراین در قسمت جلوی خودرو نصب میشود. علاوه بر این، فروش کوییک با توجه به نوسانات شدید قیمتی بازار، مورد استقبال کسانی واقع شد که به دنبال خرید خودرو ارزان هستند و حاضرند که از فروشندگان، کوییک کارکرده بخرند. حال اگر مواردی مانند عدم نیاز به ضامن و آغاز اقساط 3 ماه پس از پیش پرداخت را به این جذابیت ذاتی اضافه کنید، خرید قسطی ماشین به گزینه اصلی بسیاری از خریداران خودرو تبدیل خواهد شد. همانطور که اشاره شد؛ فروش اقساطی خودرو، در شرایط نابسامان اقتصادی که روزانه شاهد گرانتر شدن خودرو و کاهش قدرت خرید مردم هستیم میتواند به افرادی که قصد خرید قسطی خودرو را دارند امکان رسیدن به ماشین دلخواهشان را بدهد. ​​​!

پژو 206 همانطور که تسمههایی که دیگر قطعات خودرو را حرکت میدهند ممکن است به صدا بیفتند، تسمه کولر نیز ممکن است به صدا بیفتد. در طرحی عرضی، داشبرد دربخش وسط با تریم زیبای چوبی با اندکی برجستگی؛ مجموعه بسیار مختصر دریچهها و سیستمهای کنترلی تهویه مطبوع و سیستم مولتی مدیا را دربر میگیرد و با رعایت کامل تقارن بر سرتاسر نمای داخلی و رودریها امتداد مییابد تا انسجام طراحی نمای داخلی را به خوبی حفظ کند. در این حالت کمپرسور مجبور میشود تا با مقدار مبرد کم کار کند، بنابراین آسیب میبیند. به عبارت دیگر زمانی که مقدار مبرد در اواپراتور کم میشود، دمای اواپراتور بالا میرود. شیر انبساط مقدار مبردی که به اواپراتور میرود را کنترل میکند. اما مبرد در زمانی که از شیر انبساط خارج میشود هنوز بهصورت مایع است. کلیات آییننامه واردات خودروهای کارکرده مشخص و تصویب شده است اما باید نگرانیهای بانک مرکزی درباره منشا ارز مورد نیاز برطرف شود. البته طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه با خودروهای خارجی دیگر نمره قابل قبولی نمیگیرد. همچنین پس از ارائه دنا، شرکت ایران خودرو اقدام به عرضه محصول دیگری به نام دنا پلاس کرد که تفاوتهایی از نظر ظاهری با دنای معمولی دارد. پخش ها توی مدل ها در سطح های متفاوت و مختلفی دسته بندی می شوند که در ادامه در مورد آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

از زنجیر چرخ پراید نمی توان برای پژو یا دنا استفاده کرد. کمپرسور کولر یک ورودی برای مکش گاز به داخل کمپرسور و یک مسیر خروجی برای هدایت گاز فشرده شده به سمت کندانسور دارد. قطر مجرای ورودی بزرگتر است و پس از اینکه از این ورودی گاز کولر به داخل کمپرسور کشیده شد، پس از فشردهسازی در کمپرسور، به سمت کندانسور خارج میشود. به عبارت دیگر کمپرسور گاز با فشار پایین را بهعنوان ورودی دریافت میکند و در خروجی گاز با دما و فشار بالا بیرون میدهد. این چرخه دوباره با ورود مبرد به کمپرسور ادامه پیدا میکند. رطوبت هوای داخل ماشین به دلیل خنکی اواپراتور به آب تبدیل میشود که این آب از طریق شلنگ تخلیه به بیرون خودرو هدایت میشود. این موضوع باعث میشود تا هوای خنک نتواند بهراحتی از اواپراتور عبور کرده و به داخل اتاق هدایت شود. علاوه بر این کثیفی کندانسور باعث میشود تا هوا بهخوبی از آن جریان پیدا نکند و بهطور مطلوبی نتواند مبرد را خنک کند و کارکرد سیستم را دچار اشکال کند.