راهنمای انواع روغن موتور خودرو (5)

با توجه به مرکز ثقل نسبتاً بالا، ساختار دیفرانسیلجلو و وزن خودرو انتظار هندلینگ متوسطی را داشتم اما باید اعتراف کنم که فیدلیتی پرایم به لطف سیستم تعلیق مناسب و کنترلرهای هوشمند الکترونیکی، پایداری خوبی از خود نشان داد و به راحتی از پس پیچها برآمد. روغن در موتوری که روغنسوزی دارد، سریعتر کثیف میشود و کیفیت خود را از دست میدهد، پس بهتر است تا هرچه زودتر آن از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود را تعویض کنیم. همچنین، قیمت قطعات خودروهای دستی نسبت به خودروهای اتوماتیک کمتر است و در درازمدت هزینه کمتری روی دست مالک میگذارند. چرخ دندهها مهمترین و اصلیترین قطعه در گیربکس یک خودرو هستند و بدون آنها جعبه دنده معنا و کاربرد خود را کامل از دست میدهد. در خودروهای اتوماتیک، روی انتخاب دستی دندهها و دور موتور کنترل زیادی ندارید. همچنین کارکردن مداوم با کلاچ و تعویض دندهها میتواند خستهکننده باشد. تعویض دنده دستی اما هرچند در خودروهای اسپرت میتواند لذتبخش باشد ولی در رانندگیهای روزمره خصوصاً در شهرهای شلوغ و پرترافیک به دلیل کلاچ گرفتنهای متعدد خستهکننده خواهد بود. ​​​​​!


روغن موتور خودرو ماشینهای اتوماتیک معمولا گزینه راحتتری برای رانندگی هستند زیرا نیازی به استفاده از کلاچ یا تعویض دنده ندارند. رانندگی با ماشینهای دستی در ترافیک و جاهایی که تعویض مکرر دنده ضروری است، چالشبرانگیز است. ماشینهای اتوماتیک در مقایسه با ماشینهای دستی گرانترند؛ بنابراین اگر محدودیت بودجه دارید، خرید ماشین دنده دستی ممکن است گزینه اقتصادیتری برایتان باشد. خودروهای دستی در مقایسه با همتایان اتوماتیک خود بازار دستدوم عالی ندارند. خودروهای اتوماتیک بهطور کلی راحتتر از رقیب دستی خود هستند. تعویض دنده نرمتری ارائه میدهد و میتواند سواری راحتتر و بهتری برای راننده و سرنشینان فراهم کند. گیربکسهای دستی عموماً نسبت به گیربکسهای اتوماتیک مصرف سوخت کمتری دارند؛ چراکه راننده بهراحتی میتواند دنده مناسب با شرابط را انتخاب و دور موتور را کنترل کند و همین منجر به مصرف کمتر سوخت میشود. خودروهای اتومات راننده را کمتر خسته میکنند و میتوانند رانندگی را به تجربه لذتبخشی تبدیل کنند. بهصورت کلی مصرف سوخت در خودروهای اتوماتیک نسبت به خودروهای دندهای بیشتر است اما با پیشرفت صنعت خودروسازی و تکنولوژی، این تفاوت مصرف سوخت کاهش یافته است و حتی برخی نمونههای اتوماتیک پیشرفته، مصرف سوخت مناسبتری نسبت به گیربکسهای دستی دارند. اما برخی از آنها به نوعی یکی از اجزای همیشگی در روغن شدهاند.


در سوی دیگر، شاهین به سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل توقف در سربالایی، سانروف، سنسور فشار باد تایرها مجهز است که در لیست امکانات دنا پلاس دیده نمیشود. سیستم گیربکس اتوماتیک پیچیدهتر است و تعمیر آن اغلب به دانش و ابزار تخصصی نیاز دارد؛ درنتیجه هزینه تعمیر بالاتر میرود و زمان تعمیر طولانیتر میشود. با این حال، در موقعیتهای خاص مانند وضعیت اضطراری یا در ترافیکهای سنگین که نیاز به افزایش یا کاهش مداوم سرعت وجود دارد، خودروهای خودکار ممکن است راحتی و سهولت بیشتری داشته باشند. ۱. رانندگی با ماشین دستی راحتتر است یا خودکار؟ شاهین بخریم یا تارا؟ اگر کابین جادار، بهویژه در صندلی ردیف عقب میخواهید، شاهین بهتر میتواند نیاز شما را برطرف کند. پمپ وظیفه فرآوری فشار روغن مورد نیاز گیربکس را دارد . در نمای جلویی شاهین پلاس یک طراحی ساده را می بینیم، چراغ های بزرگ که با جلوپنجره و سایر اجزای نمای جلویی خودرو هماهنگی دارد، جلو پنجره خودرو اطراف آن کرومی است و در قسمت پایینی سپر نیز چراغ های مه شکن و دی لایت خودرو تعبیه شده است. هرچند طراحی آن اختصاصی نیست و برگرفته از ظاهر چندین خودرو در کلاس یکسان است، اما در نهایت، کمپانی خودروساز نتیجه مطلوبی از ظاهر خودرو دریافت کرده است.&;​​.


طرح داشبرد به شدت ساده است و نشان میدهد که طراحان سایپا قصد داشتهاند با حداقل هزینه، داشبردی ساده برای این خودرو طراحی کنند، به نحوی که میشود گفت نمای داخلی این خودرو نسبت به ظاهر بیرونی محافظهکارانهتر طراحی شده و آن طور که باید و شاید زیبا به چشم نمیآید. این نکته برای رانندگانی که قصد دارند در آینده خودروی خود را بفروشند، بسیار مهم است. ما قصد داریم در این مطلب از ۹ مدل ماشین اتومات ارزان بازار ایران تا قیمت ۵۰۰ میلیون تومان با شما حرف بزنیم. تنها روش ایمن لانچ و شتابگیری سریع با گیربکس اتوماتیک استفاده از تکنیک پاور تورک () است. برای مثال یکی از بزرگترین مزایای رانندگی با یک خودروی مرسدس بنز، دسترسی به فناوری است. رانندگی با ماشین دستی مزایای متعددی دارد و همین باعث میشود برخی از رانندگان، خودروهای دستی را به اتومات ترجیح دهند. اگرچه خودروهای دستی مزایای خود را دارند، معایب بالقوهای هم دارند که باید از آنها آگاه باشید.